× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

9 Ερωτήσεις για το Μεταναστευτικό & άλλα Τέρατα

Γράφει ο ΗΛΙΑΣ ΨΥΡΟΥΚΗΣ

Δημοσίευση 10/4/2021

9 Ερωτήσεις για το Μεταναστευτικό & άλλα Τέρατα

Αυτή τη φορά δεν μπόρεσα να ακούσω τις συζητήσεις του δημοτικού συμβουλίου. Ποιες συζητήσεις όμως; Παράλληλοι μονόλογοι ήταν πάντα. Προσπάθειες επανεκλογής, κομματικής και ιδεοληπτικής πειθαρχίας και φυσικά άναρθρες κραυγές ανθρώπων χωρίς ρεαλισμό και όραμα για έναν καλύτερο κόσμο.

Ευτυχώς η ιστορία όλων, ή τέλος πάντων των περισσότερων, θα σβηστεί από τα βιβλία, λες και ποτέ δεν υπήρξαν ή λες και ποτέ δεν τους χρειάστηκε κανείς.

Θα θέσω εννέα ερώτημα, τρία προς τον κουτοπόνηρο πάντα δήμαρχο, τρία προς τον λαϊκιστή περιφερειάρχη και τρία προς τους αιθεροβάμονες της αντιπολίτευσης.

Προς το Δήμαρχο:
α) Ωραίες και βολικές οι κλειστές δομές, μακριά από τον πολύ κόσμο της πόλης, έτσι που να μην βλέπουμε εκείνους που έρχονται. Ποια πιστεύεις ότι είναι η επίδρασή αυτής της κλεισούρας πάνω σε αυτούς τους ανθρώπους; Ως γιατρός, που υπηρετεί τον άνθρωπο πρώτα και πάνω από όλα, ποιες είναι οι επιστημονικές μελέτες που έκανες για να δούμε πώς θα επηρεάσουν οι κλειστές και απομακρυσμένες δομές τους μετανάστες. Ποια θα είναι η ψυχολογική πίεση πάνω τους και ιδιαίτερα στα παιδιά; Πώς έχουν λειτουργήσει αντίστοιχες δομές στο εξωτερικό; Θα προκαλέσουν μήπως κι άλλες βιαιότητες τόσο εντός των δομών όσο και εκτός;

Προφανώς και δεν περιμένω ο δήμαρχος να πραγματοποιεί τέτοιες έρευνες, αλλά περιμένω ο γιατρός να διαβάζει τις έρευνες που κάνουν επιστήμονες πριν πάρει αποφάσεις. Γιατί, λοιπόν, ο λόγος σου δεν περιέχει ίχνος επιστημονικής προσέγγισης, αλλά μόνο επίκληση στο συναίσθημα;

β) Μίλησες για την άσχημη εικόνα των πάρκων και του λιμανιού στη Μυτιλήνη, πιστεύεις ότι οι μετανάστες οφείλονται για αυτή; Μήπως η Μυτιλήνη είναι μια άσχημη πόλη; Όχι, επειδή δεν έχει ομορφιές, αλλά επειδή κανείς δε σχεδίασε το παρόν και το μέλλον της. Αντί να αντιγράφουμε δήμους όπως στα Τρίκαλα, εμείς είμαστε ικανοί να απαγορεύσουμε το 5G για να εκλεγούμε άλλη μια φορά, κι έτσι μας είναι πιο εύκολο να φταίνε οι μετανάστες, οι ξένοι, οι άλλοι τέλος πάντων. Πιστεύεις ότι έχεις την παραμικρή έμπνευση για να κάνεις βήματα μπροστά ή θα συνεχίσεις να δείχνεις με το δάχτυλο;

γ) Ένα χρονικό διάστημα πριν δυο-τρία χρόνια, είχα πολύ καιρό να κατέβω στο νησί και βρέθηκα ένα βράδυ να περπατώ επιτέλους στην προκυμαία. Δίπλα μου ακούω γαλλικά, γερμανικά, νορβηγικά και πολλές άλλες γλώσσες ανθρώπων που βρέθηκαν στη Λέσβο για να δουλέψουν για το μεταναστευτικό. Εκεί είδα για πρώτη φορά την ομορφιά του τόπου, ενός τόπου πολυπολιτισμικού.

Η παράδοση της Μυτιλήνης συνομιλεί παράλληλα με τη Σαπφώ, τους Ρωμαίους, τους Ενετούς, τους Τούρκους, τους Μασσαλούς και τόσους άλλους. Ο τόπος αυτός είναι χτισμένος από διαφορετικούς πολιτισμούς. Εμείς όμως επιμένουμε να κλείνουμε τα αυτιά μας σε αυτό που είμαστε και να ονειρευόμαστε κάτι άλλο.

Ας μη γελιόμαστε, η Μυτιλήνη δεν κατάφερε ποτέ να είναι ελκυστικός προορισμός για τον μαζικό τουρισμό και ούτε ποτέ θα γίνει. Ας παραδεχτούμε επιτέλους πως για πρώτη φορά η Μυτιλήνη είχε τόσους ξένους όλο το χρόνο, οι οποίοι όχι μόνο δούλευαν για τις ΜΚΟ, αλλά ζούσαν στον τόπο και τον μάθαιναν και τον ένιωθαν. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν η καλύτερη ευκαιρία για να δει ο κόσμος την ομορφιά του τόπου και μάλλον την χάσαμε.

Επίσης μην ξεχνάμε πώς και πολλά από τα ευρωπαϊκά χρήματα που έπαιρναν οι μετανάστες έχουν πέσει στην αγορά της Μυτιλήνης. Τελικά, θέλω να σε ρωτήσω ποιος είναι ο οικονομολόγος που έκανε την μελέτη σου ότι το μεταναστευτικό ζημίωσε το νησί και ποιος είναι ο κοινωνιολόγος που σου είπε ότι οι μετανάστες έκαναν περισσότερο κακό στον τόπο από τα δικά σου σαθρά και ατεκμηρίωτα επιχειρήματα;

Προς τον Περιφερειάρχη:
α) Ως Καθηγητής και τ. Πρύτανης του ΕΜΠ όφειλες τουλάχιστον να κατανοείς ότι η εκπαίδευση και η πρόσβαση στη παιδεία είναι ένα από τα σημαντικότερα αγαθά που έχουμε. Πώς κρίνεις τη διπλωματική απάντησή σου στους γονείς στο Ίππειος που πρακτικά τους είπες ότι αφού δεν θέλουν αυτοί τα παιδιά των μεταναστών, θα τα πας αλλού; Από πότε τα ανθρώπινα δικαιώματα υποχωρούν μπροστά στις αναίτιες απαιτήσεις των ρατσιστικών κραυγών;

β) Τελικά δεν έχω καταλάβει, λες "καμία δομή" και πώς σκέφτεσαι ότι θα συμβεί αυτό; Φαντάζομαι ότι κατανοείς καλύτερα από τον καθένα ότι υπάρχουν διεθνείς συμβάσεις λόγω των οποίων δεν μπορείς να χώνεις σε ένα καράβι όσους ανθρώπους έρχονται και να τους στέλνεις αλλού. Μόνο οι φελλοί επιπλέουν χωρίς να παλεύουν με τα κύματα. Πώς πιστεύεις ότι μπορείς να προσφέρεις οτιδήποτε στον τόπο, χωρίς να συνομιλείς και να δουλεύεις με ανθρώπους που έχουν διαφορετική άποψη από εσένα;

Ο μόνος τρόπος για να αλλάξεις πραγματικά κάτι είναι να κάνεις τους κατάλληλους συμβιβασμούς. Αλλά ξέχασα, τα ξέρεις όλα αυτά και είσαι αρκετά έξυπνος για να κατανοείς ότι ο τρόπος με τον οποίο ασκείς πολιτική, δε θα φέρει καμία αλλαγή. Πες μου, όμως, ποιο θα είναι το επόμενο αφήγημα, όταν παλιώσει αυτό;

γ) Επαναφέροντας την ακαδημαϊκή σου ιδιότητα, θα ήθελα να ρωτήσω αν τελικά έχεις κάποιο σχέδιο και αν η ρητορική σου βασίζεται σε κάποια επιστημονική μελέτη ή αγαπάς μόνο τις δημοσκοπήσεις.

Προς κάθε μία/έναν της αντιπολίτευσης:
α) Θα ξεκινήσω από τα απλά. Ο Ρίτσος έχει γράψει: «Λοιπόν δεν είναι ανάγκη να φωνάξω για να με πιστέψουν, να πουν: "Όποιος φωνάζει έχει το δίκιο". Εμείς το δίκιο το 'χουμε μαζί μας και το ξέρουμε.». Μήπως τελικά φωνάζεις γιατί ούτε το δίκιο έχεις ούτε κάποιο ρεαλιστικό πλάνο...και το ξέρεις; Δε με νοιάζει το κόμμα από το οποίο προέρχεσαι, δε με νοιάζουν οι ιδεολογικές σου παρωπίδες, με νοιάζει μόνο το σχέδιο που έχεις, αλλά αυτό δεν υπάρχει.

Δεν είναι καθόλου περίεργο που ένας τόπος διοικείται από κουτοπόνηρους και λαϊκιστές. Δε με νοιάζει τι λες, αλλά τι κάνεις. Μπορείς να φωνάζεις για να αρέσεις στο δικό σου ακροατήριο, αλλά στο τέλος της μέρας οι φωνές σβήνουν και τίποτα δεν αλλάζει. Μήπως το πλάνο σου είναι μόνο να γίνεις πιο κουτοπόνηρος και πιο λαϊκιστής για να αναλάβεις "άρχοντας του τόπου"; Τελικά, έχεις κάτι ουσιαστικό να πεις;

β) Αλήθεια ποια είναι η τελευταία φορά που έκανες έστω ανάγνωση μια έρευνα για το πώς επιδρά η μετανάστευση στην τοπική κοινωνία; Ξέρουμε και οι δύο ότι η τοπική κοινωνία έχει ταλαιπωρηθεί. Ξέρουμε και οι δύο πώς ένα πλάνο για το μεταναστευτικό πρέπει να έχει δύο βασικούς άξονες, πώς διασφαλίζεις τα ανθρώπινα δικαιώματα και την καλή διαβίωση των μεταναστών, αλλά και πώς βοηθάς την κοινωνία να προσαρμοστεί και τελικά να μπορέσει να συμβιώσει με ένα μέρος από τους ανθρώπους που ήρθαν στον τόπο. Για το δεύτερο τι έκανες; Είναι εύκολη η σημαία του ανθρωπισμού, αν επιλέγεις να μην έχεις ενσυναίσθηση για ένα μέρος του πληθυσμού. Μόνο αν ακούσουμε και καταλάβουμε τον απέναντι, θα μπορέσουμε να πάμε παρακάτω…


γ) Εσύ που φοράς το φέσι του ανοιχτόμυαλου κι εχθές έβλεπες μόνο "λάθρο" και σήμερα μόνο παράνομους, θα μιλήσεις για κάτι έξω από τον φόβο; Δε με νοιάζει ο γιος σου που είναι στα εξωτερικά και που αυτό σε κάνει να καταλάβαινες τους παράνομους. Δε με νοιάζει που στην αρχή φέρθηκες καλά στους "λάθρο". Ποιος νομίζεις ότι δίνει συγχωροχάρτι; Πόσο θόρυβο πιστεύεις θα έκαναν στο παγκάρι του Πάπα τα τριάντα αργύρια εμπειρίας που πετάς για να συγχωρεθεί το ψεύτικο χαμόγελο συμπόνιας με το οποίο κρύβεις το τέρας του Χατζιδάκι που έχεις πάψει να φοβάσαι;

Η αλήθεια είναι πως οι ερωτήσεις αυτές καμία απάντηση δε χρειάζονται. Οι ερωτήσεις αυτές είναι για να βρεις μέσα τον εαυτό σου, εσύ που τώρα διαβάζεις και αύριο θα ανοίξεις το στόμα σου...

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Είχαμε νέα από τον Οδυσσέα Τσενάϊ

«Ξεχασμένες», δυστυχώς ακόμα και από τους ομοεθνείς του πλέον, ρατσιστικές ιστορίες σε βάρος των Αλβανών μεταναστών στην Ελλάδα, στη δεκαετία του 1990-Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Πάρε με όταν φτάσεις σπίτι»

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Δεν είναι όλοι οι άντρες έτσι»

Γράφει η ΔΑΝΑΗ ΚΑΡΥΔΑΚΗ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Η Αιβαλιώτισσα Ζωοδόχος Πηγή

Η Παναγιά των ορφανών στο Αϊβαλί των μύθων
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο Φρίξος, η ΕΔΑ και οι εκλογές της 6ης Μαΐου 2012

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΖΑΡΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Το τρίτο μάτι της τηλεόρασης»

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ*
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό, 5/5/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Στον Αι Γιώργη της γειτονιάς μου

Ας πούμε πως τα πράγματα ήταν αλλιώς…
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Χριστός Ανέστη στο Μεξικό της Ευρώπης

Γράφει ο ΠΑΡΗΣ ΒΟΥΝΑΤΣΗΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό,1/5/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Ανάστα ο Θεός…

Η πρώτη Ανάσταση στον Αιβαλιώτη Ταξιάρχη
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ