× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Τούρκος εγώ και εσύ Ρωμιός»;Πάθη και συνωμοσίες στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/4/2020

«Τούρκος εγώ και εσύ Ρωμιός»;Πάθη και συνωμοσίες στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

«Χαμός» έχει γίνει τις τελευτές ημέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την αφίσα της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κοροναϊό του Γερμανικού υπουργείου υγείας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα και από έγκυρες ελληνικές εφημερίδες όπως η «Καθημερινή» στην εικονογράφηση του ενημερωτικού δελτίου που αφορούσε στην πληροφόρηση για τον ιό σε 16 γλώσσες «η Ελλάδα παρουσιαζόταν ως ένα κοριτσάκι που κρατά το χέρι της μητέρας της, Τουρκίας».

Η καμπάνια αφορά στη διάχυση των πληροφοριών για τον κοροναϊό σε 16 γλώσσες (αραβικά, βοσνιακά-κροατικά-σερβικά, κινεζικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά, ιταλικά, κουρδικά, παστούν, περσικά, πολωνικά, ρουμανικά, ρωσικά, ισπανικά και τουρκικά). Σύμφωνα μάλιστα με τα δημοσιεύματα το σκίτσο «προκάλεσε την αντίδραση της Αθήνας»,σε διπλωματικό επίπεδο, και μετά τη θύελλα των αντιδράσεων που προκλήθηκε αποσύρθηκε από το Γερμανικό υπουργείο υγείας.

Στο επίμαχο σκίτσο εμφανίζονται 6 ενήλικοι άνθρωποι και ένα κοριτσάκι να μιλάνε και στο συννεφάκι ομιλίας τους εμφανίζονται 7 σημαίες, προφανώς των ξένων γλωσσών που επί το πλείστον μιλιόνται στην Γερμανία από μετανάστες και συγκεκριμένα της Ιταλικής, της Αγγλικής, της Πολωνικής, της Γαλλικής, της Κινέζικης, της Τουρκικής και της Ελληνικής.

Ο άντρας που μιλά Κινέζικα φέρεται να συνομιλεί με μια γυναίκα που μιλά Τουρκικά και ένα κορίτσι που μιλά Ελληνικά.Όσοιδιαμαρτύρονται για το σκίτσο εξεγέρθηκαν καθώς εμφανίζεται η «μαμά Τουρκία» να έχει στο χέρι την «μικρή Ελλάδα». Η καμπάνια για πολλούς είναι άλλο ένα πισώπλατο «μαχαίρωμα» της Γερμανίας απέναντι στην Ελλάδα σε μια κρίσιμη μάλιστα περίοδο για τα εθνικά ζητήματα κλπ.

Οι Έλληνες σχολιαστές του διαδικτύου επισημαίνουν ότι οι Γερμανοί με αυτό τον τρόπο έκαναν και ένα ακόμα σφάλμα καθώς η Ελλάδα είχε υποδειγματική αντιμετώπιση του κοροναϊού σε αντίθεση με την Τουρκία.

Στον χώρο των κοινωνικών δικτύων είναι πολύ συνηθισμένο να μεγεθύνονται γεγονότα από το πουθενά και θέλω να ελπίζω ότι δεν είμαι ο μόνος που το βλέπει αυτό και σε αυτή την περίπτωση. Ο κόσμος λατρεύει να βλέπει παντού διαπλοκή και συνομωσίες. Τις ημέρες αυτές του κοροναϊού έχουμε ακούσει πάρα πολλές τέτοιες ακόμα και από χείλη «επιφανών» πολιτών.

Και να ρωτήσω εγώ, γιατί η κοπέλα που κρατά το κοριτσάκι από το χέρι να είναι μητέρα του και να μην είναι οικογενειακή του φίλη; Γιατί πάντα πρέπει σε μια σχέση Τούρκου και Έλληνα να υπάρχει το στοιχείο της «υποταγής» του ενός στον άλλο και όχι της απλής ανόθευτης φιλίας; Δεν μπορούν να είναι απλά φίλοι ένας Έλληνας και ένας Τούρκος, μετανάστες μάλιστα και οι δύο σε μια ξένη χώρα όπως η Γερμανία, όπου και οι δύο αντιμετωπίζουν τα κοινά προβλήματα όλων των μεταναστών;

Και σε τελική ανάλυση εάν πράγματι η κοπέλα που μιλά τουρκικά είναι μητέρα του παιδιού που μιλά ελληνικά μήπως αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και ένας Έλληνας πατέρας που έχει μάθει ελληνικά στο παιδί; Μήπως έτσι ο Έλληνας έχει το «πάνω χέρι» στη σχέση οπότε θα έπρεπε να αντιδρούν οι Τούρκοι; Μήπως τους ξεγελάσαμε;Μήπως τελικά ήταν υπέρ μας αυτή η καμπάνια;
Αστειεύομαι προφανώς.

Δεν υπάρχουν ζευγάρια Ελλήνων και Τούρκων; Είναι κακό αυτό; Ζούμε στο 2020 και όχι στο 1821. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι, ζούνε σε μια Ενωμένη Ευρώπη, ερωτεύονται, αγαπιούνται, παντρεύονται και κάνουν παιδιά. Τα δύο κράτη έχουν διαφορές το ξέρουμε, οι κυβερνήσεις κάνουν διάφορα παιχνίδια, ο Ερντογάν ταλαιπωρεί το λαό του αλλά και εμάς, αλλά όλοι ξέρουμε και ιδιαίτερα εμείς στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου ότι οι λαοί, εμείς οι απλοί άνθρωποι, δεν έχουμε τίποτα για να μας χωρίσουν.

«Τούρκος εγώ κι εσύ Ρωμιός, κι εγώ λαός κι εσύ λαός, εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ, όμως κι οι δυο μας αχ και βαχ» λέει το γνωστό τραγούδι σε στίχους του Απόστολου Καλδάρα που ερμήνευσε και λίγα χρόνια πριν ο Γιώργος Νταλάρας.
Ψυχραιμία λοιπόν αδέλφια. Μάλλον το εμφανέστερο λάθος της εικόνας του γερμανικού υπουργείου είναι ότι η σημαία της Πολωνίας έχει μπει ανάποδα και μοιάζει πλέον με αυτή της Ινδονησίας. Οι Πολωνοί πράγματι θα είχαν λόγο για να διαμαρτύρονται.

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης το ξέρουμε ότι εντείνουν τα πάθη και τα μίση. Μην τσιμπάμε τόσο εύκολα. Ας σκεφτούμε λίγο παραπάνω πριν κοινοποιήσουμε οτιδήποτε διαβάσαμε. Ας προσπαθήσουμε όλοι μας να είμαστε λίγο πιο σώφρονες και να μην παρασυρόμαστε τόσο εύκολα.

Τα λέω καλά; Κοινοποίησε τώρα αυτό το κείμενο στο λογαριασμό σου και θα δεις ότι σε 4 ημέρες κάτι καλό θα συμβεί στη ζωή σου. Κάποιος γνωστός μου που δεν το έκανε έμεινε σπίτι του σε καραντίνα για 45 ημέρες!

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Χαράλαμπος Αθανασίου: Επαρχία

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Αει σιχτίρ

ΞΕΝΟΦΩΝ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πατήστε τον Αχινό, 4/3/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Το νου μας στα παιδιά!

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Υπό κατάρρευση

Γράφει ο: ΣΤΡΑΤΟΣ ΜΑΡΙΝΑΤΟΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Λέσβος, το νησί της... «δηθενιάς»

Με αφορμή τα κρούσματα κορονοϊού μεταξύ των εργαζομένων και των φιλοξενουμένων στο «Ζαχάρειο» Γηροκομείο της Αγίας Παρασκευής
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Καλό μήνα. Καλή Ανοιξη ρε γείτονα Μεμέτη

Γιατί θα ‘ρθει η Άνοιξη όσο κι αν ο καιρός δε συνηγορεί σε ετούτο
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πατήστε τον αχινό, 28/2/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο Κορυφαίος κύριος Μπιμπίλας

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ω τι κόσμος μπαμπά…

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πάνω στον κύκλο

Γράφει ο: ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή...

«Τύχη αγαθή, την (χαμένη) τιμή (μας) έσωσε η Δασκάλα Θεάτρου (είδες καμιά φορά τι παιχνίδια παίζει η μοίρα!) Κωνσταντίνα Ριτσάτου που υπερασπίστηκε, παρά την ηλικία της, με άδεια χέρια, χωρίς πανοπλία τα παιδιά της, τα παιδιά μας»